yol kenarında güvenli çalışma

(Otoyol) yollarında çalışmak belirli riskler içerir. Bu nedenle yol bariyerleri yerleştiriyoruz. Bunu trafik konileri (pilonlar) ile yapıyoruz. Kılavuz işaretleri (kalkanlar) ile. Ya da çelik veya beton bariyerlerle.

 

Riskler
Ne olabilir ki?

Bir araba size çarpabilir.
Yol kullanıcılarını tehlikeye atabilirsiniz.
Para cezasına çarptırılabilirsiniz.
Diğer yol kullanıcıları sizi çalışma alanına veya şantiyeye kadar takip edebilir.


Önlemler
Ne yapmanız gerekiyor?

Bariyere girip çıkarken:

Tavanda sarı/turuncu yanıp sönen bir ışık kullanın (360˚ görünür).
Aracın arkasında 'İş trafiği' işaretinin açıkça görülebildiğinden emin olun.
Yönü açıkça ve zamanında belirtin.
Hızınızı azaltın.
Doğru hareket tarzı için aşağıdaki resme bakın.
Trafiğin güvenliğini göz önünde bulundurun.
Trafiğe herhangi bir engel oluşturmayın.
Muafiyeti görünür bir şekilde ön camın arkasına yerleştirin.
Muafiyeti sadece işiniz için kullanın. Muafiyet üzerindeki ek talimatlara uyun.
Görüşün zayıf olduğu durumlarda (sis, kar yağışı veya görüşü sınırlayan diğer koşullar gibi) birleşmeyin.
Her zaman uygun KKD giyin.
Sert banketi kullanırken hız en fazla 50 km/saat olmalı ve trafik 70 km/saatten yavaşsa diğer trafikle aradaki fark en fazla 20 km/saat olmalıdır.


Bir biriktirme/inşaat sahası içinde çalışırken:

Güvenlik alanına girmeyin, metnin altındaki resimde belirtilen mesafelere uyun.
Kordonun içine girdikten sonra: yürüme hızında sürün. Ve sarı/turuncu yanıp sönen ışığı kapatın.
Sürüş sırasında normal ışıkları yakın ve tehlike ışıklarınızı yakın. (Alttan geçen yollarda çalışırken dörtlü flaşör yerine tehlike ışıklarınızı yakmalısınız).
Aracınızı belirlenen yere park edin.
Park ederken tüm ışıkları kapatın.
Sinyal veren giysiler giyin.
Kurulu trafik önlemlerini asla kendiniz değiştirmeyin.
Kordon altına alınmış alanda hareket eden araçlara dikkat edin. Kendinizi görünür tutun. Ve sürücü ile temas kurun.
Bir bariyerin arkasında mı çalışıyorsunuz? Kendiniz ve bariyer arasında güvenli bir mesafe bırakın.
Koniler devrilmişse, bunları kendiniz geri koymayın.

Veiligheidsruimte bij wegwerkzaamheden

Introductie

De plaats waar we aan het werk zijn wordt de bouw- of werkplaats genoemd. In het ene geval is de bouw- of werkplaats een afgesloten terrein, geheel gelegen buiten het verkeer. In het andere geval ligt de bouw- of werkplaats geheel of gedeeltelijk in of naast het verkeer. Om er dan voor te zorgen dat men veilig kan werken worden tijdens de uitvoering van de werkzaamheden tijdelijke verkeersmaatregelen toegepast. Tijdens deze instructie besteden we aandacht aan de veiligheidsruimte / vrije ruimte bij het werken op, aan of langs de openbare weg.

 

Risico's > Wat kan er gebeuren?

Eén van de belangrijkste risico's bij het werken langs de weg komt door het verkeer dat op de weg rijdt waar wij aan het werk zijn. Een wegwerker kan bijvoorbeeld slachtoffer worden van een ongeval worden doordat:

  1. Een weggebruiker niet of te laat ziet dat we aan het werk zijn en daardoor het werkvak inrijdt;
  2. Er een aanrijding plaats vindt naast of vlak bij het werkvak, waardoor er materialen het werkvak in slingeren;
  3. Je als wegwerker per ongeluk het verkeer in stapt.

 

Maatregelen > Wat moet je doen?

Voor de veiligheid van de wegwerker en het verkeer wordt rondom de werkruimte een extra ruimte vrij gehouden. Die extra ruimte wordt de 'veiligheidsruimte' of 'vrije ruimte' genoemd. 

 

Afbeelding 1

afbeelding 2

Bespreek het met je collega’s

Ga met elkaar in gesprek over het volgende:

  1. Lukt het jou altijd om uit de veiligheidsruimte / vrije ruimte te blijven tijdens het werk?

  2. Is er voldoende werkruimte om :
  • Het werk uit te voeren?
  • Materialen en materieel te stallen?
  • langs machines te kunnen lopen?

 

Bij twijfel altijd overleggen met je leidinggevende!